Sedékiás barlangja: Jeruzsálem titkos barlangja

Sedékiás barlangja: Jeruzsálem titkos barlangja


We are searching data for your request:

Forums and discussions:
Manuals and reference books:
Data from registers:
Wait the end of the search in all databases.
Upon completion, a link will appear to access the found materials.

Sedékiás barlangja több mint 300 éven keresztül a legenda dolga volt, egy másik történet Jeruzsálemből. 1854 telén azonban egy napon James Turner Barclay amerikai misszionárius fiával sétáltatta kutyáját a város szélén. A kutya hirtelen a róka üldözésében hirtelen átszitált néhány szennyeződést az óvárosi fal mellett, és eltűnt egy földnyíláson keresztül. Barclay felszólította az állatot, fütyült rá, de nem érkezett válasz. Fia folytatta a kutatást a sziklás sziklák tövében, és egy mély víztározóra bukkant, amelyet a legutóbbi csapadék okozta víz áramlása hozott létre. Belé bámulva ugatást hallott a föld mélyéről. Másnap Barclay és fia visszatértek a helyszínre, és átsiklottak a nyíláson, hogy felfedezzenek egy ősi, ember alkotta barlangot, amelyet idővel elveszítettek. Több ezer éves múltra tekint vissza, a barlangot eredetileg kőbányaként használták. Ma a szabadkőművesség egyik legelismertebb helyének tekintik.

Sedékiás barlangja, Jeruzsálem, Izrael ( Wikimedia Commons )

Sedékiás barlangjának helye és mérete

A Sedékiás-barlang (vagy Salamon kőbányái) Izrael legnagyobb ember alkotta barlangja. Jeruzsálemben jó néhány földalatti tározó található, de ez sokkal nagyobb, mint bármely más ismert földalatti üreg. A bejárat nem messze a jeruzsálemi Damaszkuszi kaputól, és a muszlim negyed alatt fekszik, egészen a Via Dolorosa -ig, a keresztény negyedben, a Templomhegytől északra. A barlang szája egy sziklás sziklán található, amely az óváros falának alapja.

A barlang ma nagy, de valamikor sokkal nagyobb volt, és átnyúlt a falakon egészen a Kerti sír területéig. Egy 20 000 négyzetméteres földalatti mészkőbánya, a barlang körülbelül 200 méterre (650 láb) húzódik a bejáratától. Nagyjából 100 méter (330 láb) széles, mélysége több mint 9 méter (30 láb) az utca szintje alatt. Bár úgy gondolják, hogy a barlangot több ezer év alatt faragták, senki sem tudja pontosan, hány éves.

Bejárat Sedékiás barlangjába, Jeruzsálem Izrael ( Wikimedia Commons )

Sok név barlangja

Zedékiás barlangja héber neve, míg Salamon király kőbányája angolul, a Királyok barlangja pedig az arabok neve. Josephus Flavius, könyvében A zsidók háborúi (a rómaiakkal szemben), a barlangot "királyi barlangoknak" nevezi. A név a benne kőzett „Melekeh" vagy „Royal" mészkőből származik. Ez később ahhoz vezetett, hogy a barlangot „Salamon király kőbányái” -nak nevezték el.

  • Az ókori világ tíz csodálatos barlangja
  • Az írországi Dunmore -barlang sötét hírneve
  • Lovelock -barlang: Óriások meséje vagy Óriási szépirodalom?

Ősi kőbánya

Zedékiás barlangja Jeruzsálem ősi kőbányái közül a legfontosabb, és jelentősége abban rejlik, hogy a kőbánya főbb rétegei „Melekeh” kőből állnak. Az első kőfejtéskor a Melekeh kő csillogó fehérnek tűnik. A napsugárzás szürkés színűvé teszi (hasonlóan az olasz márványhoz), és túlzott keménységet hoz létre, amely az idő múlásával keményedik. Sok jeruzsálemi emlékművet építettek ilyen típusú mészkő felhasználásával, a legismertebb helyszín a Templom -hegy.

Nagy Szulejmán (1494–1566) oszmán szultán volt, aki bányászta a kőbányát, majd biztonsági okokból 1540 körül lezárta. Városfalainak felújítása során Sedékiás barlangját kövekkel zárták le, hogy ne legyen gyenge láncszem a város erődítményeiben. A barlang utolsó ismert dokumentált felhasználása kőbányaként a Jaffa -kapu feletti óratorony építéséhez kapcsolódik.

A Jaffa-kapu óratornya (1908-1918) ( Wikimedia Commons )

Ez a 20. század elején történt, amikor a törökök 1908 -ban számos óratornyot építettek Izraelben, és egy órát építettek a város főbejáratára. Ennek az óratoronynak a köveit Zedékiás barlangjában bányászták, ez volt az utolsó alkalom kőbányaként használják. Az órát a brit mandátum eltávolította az 1920 -as években. Emellett a brit mandátum idején köveket bányásztak ki Sedékiás barlangjából, és különböző országokba küldték őket, hogy az újonnan felállított szabadkőműves páholyok sarokkövei legyenek.

Sedékiás könnyei Jeruzsálemért

A barlang legalsó, legbelső részén egy apró forrás csordogál a mennyezeten, amelyet „Sedékiás könnyeinek” neveznek. Sedékiás volt Jeruzsálem utolsó bibliai királya, és minden bizonnyal a babilóniaiak hozták hatalomra. Uralkodása idején a babiloniak megszállták és meghódították Jeruzsálemet, száműzve az összes zsidót.

Úgy gondolják, hogy Sedékiás ezen a barlangon keresztül megpróbált elmenekülni Jeruzsálemből Jerikóba, de elfogták, és Nabukodonozor babiloni király elé vitték. Fiait meggyilkolták előtte, és kivágták a szemét. Így a tavasz a könnyeit jelképezi, de nem a fiain, hanem Jeruzsálem bukásán.

Nabuchodonosor megölte Sedékiás gyermekeit a szeme láttára (1787), Fabre ( Wikimedia Commons )

A szabadkőművesek és Sedékiás barlangja

A szabadkőművesek úgy vélik, hogy Salamon volt az első és legnagyobb kőműves, és eredetük Salamon jeruzsálemi templomának munkásaiból származik. Ezért tartották Sedékiás barlangját megfelelő helyszínnek titkos szertartásaik megtartására. 1868 -ban itt tartották gyertyafényben a szabadkőművesek első találkozóját Oszmán Palesztinában. A mai napig évente tartanak ünnepséget a nézőtér-szerű kamrában.

  • A titokzatos szimbólumok és faragványok az ember alkotta barlangban Angliában megzavarják a szakértőket
  • A Rosslyn -kápolna érdekes faragványai
  • Krónikák a jövőből: a szabadkőművesek által rejtett, igaz történet
  • Elfelejtett kövek: A megalitikus kőbányák titkai

A templomhegy: Sedékiás barlangjának kövei hozták létre?

Bár a felfedezése óta több mint 150 év telt el, a barlang történetének nagy része továbbra is rejtélybe burkolózik. Ennek ellenére egy pontban egyetértés van: ez a mesterséges, ember alkotta szerkezet kiváló jégkőfejtőt biztosított Jeruzsálem építtetőinek a város főbb köztulajdonának építéséhez használt kövekhez. A barlang a Templom -hegy közelében található, ahová nagy köveket lehetett szállítani a Templom építési területére. Ezenkívül az Első Királyok Könyvéből ismert, hogy a templom tényleges „helyszíni” építésében tilos volt bármilyen vasszerszámot használni.

Sedékiás barlangja lett volna az ideális hely a Templom köveinek kőbányászatához és felrakásához, miközben teljesítette ezeket a követelményeket. Néhányan azt is gondolják, hogy a barlang kőszerkezete megegyezik a Salamon király templomából őrzött kőmaradványokkal.

A szikla mecset kupolája, a templomhegyen, Jeruzsálem, Izrael ( Wikimedia Commons )

Egy másik legenda azt mondja, hogy amikor Róma ostrom alá vette Jeruzsálemet, a papok anyagokat és eszközöket rejtettek el a templomból mélyen Sedékiás barlangjában.

Ha ez igaz, további kincseket kell még felfedezni.

Kiemelt kép: Sedékiás barlangja, Jeruzsálem, Izrael ( Wikimedia Commons )

Bryan Hill által

Hivatkozások

"CITYsights: Jeruzsálem földalatti jelenete feltárt." A jeruzsálemi posta. 2011. augusztus 3. http://www.jpost.com/Video-Articles/Video/CITYsights-Jerusalems-underground-scene-uncovered

Herman, Izrael. "Szabadkőművesség Izraelben - Salamon király kőbányái." Mester. http://www.mastermason.com/fmisrael/quarries.html

Peled, Ron. "Sedékiás barlangja - Jeruzsálem titkos barlangja." Sedékiás barlangja. http://allaboutjer Jerusalem.com/article/zedekiahs-cave-secret-cave-jer Jerusalem

- Sedékiás barlangja. www.goisrael.com

Rudd, Steve. - Salamon kőbányája (Sedékiás barlangja). Interaktív Biblia. http://www.bible.ca/archeology/bible-archeology-jerusalem-temple-mount-solomons-quarries-zedekiahs-cave.htm

- A szabadkőművesek megtalálása Jeruzsálemben. Izrael Hayom. 2012. április 27. http://www.israelhayom.com/site/newsletter_article.php?id=4105


Salamon király kőbányái

Elhelyezkedés: Jeruzsálem, a Damaszkuszi kapunál.
Nyisd ki:
Díj: Felnőttek NIS 10. [2008]
Osztályozás: Mészkőbánya
Könnyű: elektromos
Dimenzió: Ar = 9000 m & sup2.
Vezetett túrák:
Fényképezés:
Megközelíthetőség:
Bibliográfia:
Cím:
Amennyire tudjuk, ez az információ pontos volt a közzétételkor (lásd az évet zárójelben), de azóta változhat.
Kérjük, ellenőrizze az árakat és a részleteket közvetlenül a szóban forgó cégektől, ha újabb információkra van szüksége.

Sedékiás barlangjának helye és mérete

A Sedékiás-barlang (vagy Salamon kőbányái) Izrael legnagyobb ember alkotta barlangja. Jeruzsálemben jó néhány földalatti tározó található, de ez sokkal nagyobb, mint bármely más ismert földalatti üreg. A bejárat nem messze a jeruzsálemi Damaszkuszi kaputól, és a muszlim negyed alatt fekszik, egészen a Via Dolorosa -ig, a keresztény negyedben, a Templomhegytől északra. A barlang szája egy sziklás sziklán található, amely az óváros falának alapja.


A barlang ma nagy, de valamikor sokkal nagyobb volt, és átnyúlt a falakon egészen a Kerti sír területéig. Egy 20.000 négyzetméteres földalatti mészkőbánya, a barlang körülbelül 200 méterre (650 láb) húzódik a bejáratától. Nagyjából 100 méter (330 láb) széles, mélysége több mint 9 méter (30 láb) az utca szintje alatt. Bár úgy gondolják, hogy a barlangot több ezer év alatt faragták, senki sem tudja pontosan, hány éves.




Sedékiás barlangja Jeruzsálem egyik nagy rejtélye

A Sedékiás-barlang, más néven Salamon-kőbánya, egy öt hektáros földalatti mészkőbarlang Jeruzsálem óvárosának muszlim negyede alatt.

Több ezer év alatt faragták, és Jeruzsálem legnagyobb kőbányájának maradványa, amely Jeremiah barlangjától és kerti sírjától az óváros faláig terjed. A barlangnak nagy történelmi jelentősége van a szabadkőművességben.

Ez a kőbánya Jeruzsálem óvárosának északi fala alatt több mint 300 évig feküdt, míg 1854 -ben egy amerikai misszionárius kutyája a fal közelében ásta a szennyeződéseket, és egy nyíláson eltűnt.

A Sedékiás -barlang bejárata az óváros fala alatt, a Damaszkusz és a Heródes -kapu között található, mintegy 150 méterre keletre az előbbitől. A keskeny bejáraton túl a barlang leereszkedik egy hatalmas, 300 láb hosszú nézőtér-szerű kamrába. Csepp víz, „Zedekiah ’s könnyek” néven csordogál a mennyezeten.

A „nézőtéren” túl mesterséges galériák sora áll, amelyeket az ősi kőfaragók kaotikus, néha bizarr mintákba és formációkba véstek. Az ösvények hozzáférést biztosítanak a kőbányászati ​​rendszer minden sarkához, amelynek alapos feltárása legalább 30 percet vesz igénybe. A vésőnyomok számos részen láthatók, és néhány galériában hatalmas, majdnem kész építőelemek vannak, amelyek valamilyen régmúlt építményhez készültek, és bezáródnak a sziklába, ahol a kőfaragók évszázadokkal ezelőtt hagyták őket. Néhány helyen a köveket arab, görög, örmény és angol faszén és gravírozott graffiti jelzi (pl. “W. E. Blackstone 1889. jan. És#8221). A barlang falaira számos táblát helyeztek el, amelyek elmagyarázzák a helyszínhez kapcsolódó számtalan legendát.

A bejárattól a legtávolabbi pontig a barlang körülbelül 200 láb (200 láb). Maximális szélessége körülbelül 100 méter, mélysége általában körülbelül 9,1 méter a muzulmán negyed utcai szintje alatt, bár számos alacsonyabb szint és elzárt alagút is van.

Csak Zedekiah ’s barlangjának szája természetes jelenség. A barlang belsejét több ezer év alatt faragták.

A legenda szerint ez volt az a barlang, amelyen keresztül a bibliai Sedékiás király sikertelenül próbált elmenekülni Jeruzsálemből, amikor a babilóniaiak i. E. 586 -ban meghódították a várost.

A barlang másik beceneve Salamon kőbányája. Az izraeli szabadkőművesek évente titkos szertartást tartanak itt, mivel Salamon királyt tartják az eredeti szabadkőművesnek. Valószínűbb azonban, hogy az itt vágott köveket az i. E. Negyedik századi Heródes második templomához használták, nem pedig Salamon kilencedik századi első templomához.

Hozzátéve a barlang vonzerejét, 1968 -ban egy jeruzsálemi lakos azt állította, hogy nagyapja három aranydobozt temetett el Sedékiás barlangjában. A zsákmány negyedét felajánlotta a kormánynak, ha finanszírozza az ásást. Semmit sem találtak.

Zedekiah úgy találta, mint Sol Epstein, hogy nem viheti magával

Sol Epstein milliókat keresett a ruhaiparban. És amikor meghalt, pénzének egy részét a mennybe akarta vinni. Tehát közvetlenül 120 éve letelte előtt Sol beszélt erről Istennel. Sol elmondta Istennek, hogy jó életet élt, és minden vágya az volt, hogy egy keveset vigyen magával. Isten végül beletörődött, de azt mondta a milliomosnak, hogy az összeget arra kell korlátoznia, amire egy bőröndben elfér.

Sol azon tűnődött, hogy vegyen -e amerikai dollárt, brit fontot. vagy euró, de az infláció miatt úgy gondolta, hogy a legjobb megoldás az lenne, ha a bőröndjét megtöltené arannyal.

Amikor Sol végül meghalt, és megérkezett a mennyország kapujához, az ügyintéző angyal megkérdezte Sol -tól, mi van a bőröndben. Sol elmagyarázta, hogy a földön milliomos volt, és Isten megengedte neki, hogy vagyonának egy részét magával hozza, amíg elfér egy bőröndben.

Az angyal azt mondta Solnak, hogy ez a legszokatlanabb, és be kell néznie a bőröndbe. Sol kibontotta bőröndjét, felfedve az aranyat, és szélesen elmosolyodott.

"Mi az?" - kérdezte az angyal.

"Hogy érted?" - válaszolt Sol. - Ez arany!

Az angyal kicsit közelebb nézett, majd feltárta a mennyben az aranybélelt utcákat, és így szólt:-Ó, te járdára gondolsz!


Sedékiás barlangja (Salamon király és#8217 -es kőfejtők)

Az óváros házai alatt egy gyönyörű és hatalmas barlang rejtőzik, és a Zedekiah ’s barlang. A barlang hihetetlenül kiterjedt és hosszú (225 méter), és először ősi kőbányaként szolgált. Ez volt az a hely, ahol az ismert követ és a#8220Malkát ” bányászták. Ez a legkiválóbb építési kő, amely Jeruzsálem legszebb és lenyűgözőbb épületeit készítette. A régészek feltételezik, hogy a bányászat az első templom időszakában kezdődött.

A barlang utolsó ismert kőbányája a 20. század elejére datálható. A bányászott köveket a Jaffa -kapu felett korábban álló, de a brit mandátum korszakában megsemmisített “ Óratorony ” építésére használták. Számos mítosz és hagyomány kapcsolódik a barlanghoz - először is Sedékiás király menekülése a káldeusok elől. Ezenkívül a második templom építését Salamon király által. A szabadkőműves rend melegen ölelte a barlangot, és elnevezte a Salamon király ’ -es kőbányáknak. És ott arab hagyomány, amely szerint a barlang Korach és gyülekezete temetkezési helye. Ezenkívül a barlangban egy szárnyas lényt fedeztek fel a 19. század végén, amely a Szfinxhez hasonló mitológiai karakter faragott formája. Több ezer graffiti dolgozik a falain, szitáló tavasz és#8220Zedekiah könnyei és egy titokzatos keskeny csatorna, amelyet nemrég fedeztek fel.

Események Zedekiah ’s Cave -ban

A barlang titokzatos és szinte hihetetlen mesék és legendák eredete. Manapság a kultúra és a zene fellegvárává is vált. Az utóbbi időben butik -előadások sora jött létre a barlangban Yoni Rechter, Keren Peles, Berry Sakharoff részvételével. Idan Amadi, Yishai Ribo, Miri Mesika, Sarit Hadad, Eviatar Banai, Ehud Banai és Nathan Goshen. A barlangot a művészek többsége “ szokatlan előadóhelynek és#8221 -nek tartja, köszönhetően annak az egyedülálló élménynek, amelyet kivételes akusztikájával nyújt a művésznek és a közönségnek. A műsorok sora elérhető a hivatalos Facebook-oldalon.

A barlang a felejthetetlen események helyszínéül is szolgál. Akár 500 embert is befogadhatnak itt éjjel -nappal. Különféle ülési lehetőségekkel rendelkezik, és lehetővé teszi a vendéglátási szolgáltatások megrendelését. A barlang részlegesen megközelíthető bejárattal rendelkezik, és a helyhez buszparkoló tartozik. A Zedekiah ’s Cave személyzete különleges élvezetként vezetett túrát kínál a barlangban és a titkos alagútban.

Fotók: Pami, Yael Herman

  • Téli nyitvatartás - vasárnap -csütörtök: 9: 00-16: 00 Nyári óra: vasárnap -csütörtök: 09: 00-17: 00 Pénteken zárva
  • Facebook oldal
  • Akár 500 vendég

Sedékiás barlangja: Jeruzsálem titkos barlangja - történelem

Sedékiás barlangjának bejárata (fent) a jeruzsálemi városfalnál található, a Damaszkuszi kaputól északkeletre. A belépési díj körülbelül 4 USD.

Ron Wyatt eredetileg a Kerti Sír környékén ásva találta meg a Szövetség Ládáját, a bárkát pedig a sziklák átvágásával és a régóta vízerózió által létrehozott alagutak használatával találta meg. Miután a barlangban, ahol a bárka volt, Ron észrevett egy bejáratot, amely más irányba indult, mint ahová Ron belépett. Elmélete szerint a bárkát eredetileg a bejáraton keresztül hozták a barlangba, majd kövekkel lezárták. Ron észrevette a Sedékiás -barlang térképein, hogyan nyúlik ki 750 lábig, beleértve a kerti sír irányát is. Ezután Ron elkezdett keresni Sedékiás barlangjában az eredeti útvonalat, amelyen Jeremiás elvitte a bárkát a titkos rejtekhelyére. Az 1900 -as évek elején egy négylábú szárnyas kerub faragását találták meg.

Ezt a faragást eltávolították, és ma egy londoni múzeumban található. A faragás illeszkedhet az alábbi idézethez, amely megemlíti, hogy Jeremiás emberei jelölték az utat, amikor elrejtették a bárkát.

& quot; Isteni üzenettel kényszerítve, a próféta [Jeremiás] parancsot adott arra, hogy a gyülekezet sátra és a bárka menjen vele. Aztán elment a hegyre, amelynek tetejéről Mózes látta Isten ígéretes földjét. Amikor felért a hegyre, Jeremiás talált egy barlanglakást, és a sátrat, a ládát és a füstölő oltárt vitte be, majd elzárta a bejáratot. Néhány társa azért jött, hogy kijelölje az utat: [Ma a bárkához vezető alagút bejárata közelében van egy tábla, amely egy faragott négylábú kerub helyét jelképezi.], De nem találták meg. Amikor Jeremiás megtudta ezt, megdorgálta őket. „A hely ismeretlen marad” - mondta -, amíg Isten végre össze nem gyűjti népét, és irgalmat nem mutat nekik. Akkor az Úr ezeket a dolgokat ismét napvilágra hozza, és az Úr dicsősége megjelenik a felhővel együtt, amint azt Mózes idejében is látták, és amikor Salamon imádkozott, hogy méltóképpen szenteljék fel a szentélyt. "" 2 Makkabeus 2 : 4-8 (Tudjuk, hogy az Apokrif nem egy teljesen ihletett könyv. Ebben az idézetben a rossz hegyre hivatkoznak, ahogy azt a Moria Mt.-nek, a helyes hegynek is mondják.)

Itt van még néhány kép Sedékiás barlangjának környékéről.

Fent: A barlang bejárata körüli terület.

Fent: Kukucskál a barlangba.


Fent: Amikor megfordul, és hátranéz Sedékiás barlangjából, a távolban láthatja a buszpályaudvar mögötti Skull Hill területét.

Vissza a Sedékiás -barlang bejáratához, közelről látjuk a feliratot.

Számos csoport ásott a barlang különböző régészeti leletei után. A barlangot nagy kőtömbök vágásával hozták létre Salamon templomának építéséhez.

Ron Wyatt A turnécsoporthoz beszélt 1998 -ban, Zedekiah barlangjában
a Szövetség Ládáját tartó barlanghoz vezet. Ron a következő évben meghalt.
Fotó: T.V. Oommen www.biblediscoveries.com

Néhány évvel Ron halála előtt a zsidó vezetők hat embert, akik Lévi törzsének leszármazottai voltak, Sedékiás barlangjába és a 375 ″ -es alagútba küldték, amely a bárkát tartalmazó barlanghoz vezet. Indítékuk az volt, hogy eltávolítsák a bárkát és elpusztítsák Krisztus barlangját. vért, hogy elkezdjék áldozatukat. Miután az alagúton keresztül 75 métert utaztak, mindenkit megöltek a bárkát őrző angyalok. Ezek a férfiak kommunikáltak másokkal Sedékiás barlangjában, akik vártak rájuk. Nem voltak hajlandók bemenni az alagútba, hogy ellenőrizzék a férfiakat, mivel szörnyű kiáltásokat hallottak a haldoklóktól a kétirányú rádiókon keresztül. Wyatt urat az Izraeli Régészeti Hatóság felkérte, hogy vegye ki a holttesteket. Isten védi a bárkát, hogy tanúja legyen Fiának, és nem engedi, hogy az emberek beavatkozzanak.


NOÉ BÁRKÁJA
. ARK COVENANT . SODOM & amp GOMORRAH. VÖRÖS TENGER KERESZT. MT. SINAI
TÖBB . József. GYIK . ITTHON . Ron Wyatt. Discovery News. Videót nézni . Tanulmányi témák


A Sedékiás -barlang bejárata közvetlenül az óváros fala alatt, a Damaszkusz és a Heródes -kapu között van, mintegy 500 és#160 láb (150   m) keletre az előbbitől. A keskeny bejáraton túl a barlang leereszkedik egy hatalmas, 300 láb hosszú nézőtér-szerű kamrába. Vízcseppek, „Sedékiás könnyei” néven csordogálnak a mennyezeten (lásd alább a legendát, amely a barlangot Sedékiás királyhoz társítja.)

A „nézőtéren” túl mesterséges galériák sora áll, amelyeket az ősi kőfaragók kaotikus, néha bizarr mintákba és formációkba véstek. Az ösvények hozzáférést biztosítanak a kőbányászati ​​rendszer minden sarkához, amelynek alapos feltárása legalább 30 percet vesz igénybe. A vésőnyomok számos részen láthatók, és néhány galériában hatalmas, majdnem kész építőelemek vannak, amelyek valamilyen régmúlt építményhez készültek, és bezáródnak a sziklába, ahol a kőfaragók évszázadokkal ezelőtt hagyták őket. Néhány helyen a köveket arab, görög, örmény és angol szén és vésett graffiti jelzi (pl. "W. E. Blackstone 1889. jan."). A barlang falaira számos táblát helyeztek el, amelyek elmagyarázzák a helyszínhez kapcsolódó számtalan legendát.

A bejárattól a legtávolabbi pontig a barlang körülbelül 650 és#160 láb (200   m) terjed. Legnagyobb szélessége körülbelül 330   láb (100   m), mélysége pedig általában körülbelül 30   láb (9,1   m) a muszlim negyed utcai szintje alatt.


Hemlock.tudós

Öt hektáros kőbánya található Régi Jeruzsálem muszlim negyede alatt. A Salamon -kőbánya, a Sedékiás -barlang, a Sedékiás -barlang, a Királyi Kőbánya, sőt egy ponton a Pamut -barlang és a bányászatú sziklák hatalmas földalatti hálózata is jelentős bibliai és történelmi jelentőséggel bír . A bejárat az északi fal alatt található, nagyjából 500 méterre a Damaszkuszi kaputól (az emberek most, vasárnaptól csütörtökig bejárhatják).

A Biblia szerint a barlangoknak azoknak a barlangoknak kell lenniük, ahol a követ bányászták Salamon templomának létrehozásához. A fő ok, amiért fennáll a hiedelem, miszerint ez volt a templom kőjének forrása, az 1Királyok 6: 7 -ben található bibliai hivatkozásból származik, amely elmagyarázza, hogy a templom területén nem lehet vasszerszámot használni vagy hallani. Így a Templom területétől néhány ezer méterre lévő sziklabánya tökéletes helyszíne volt a kőzetek öltözködésének és formájának véglegesítéséhez, mielőtt az építési területre húzta volna őket.

A későbbi történetek megmagyarázzák, hogy amikor Sidékiás király elmenekült a káldeusok elől, elfoglalta a barlangokat, mert közvetlen út vezetett Jericho “ síkságához. A történet az, hogy Isten repülés közben kinyitotta a barlangot, és Sedékiást elfogták (fiait előtte megölték, és a szemét kivágták, a régi bibliai történetek ritkán végződnek vér nélkül). Ha ma meglátogatja a barlangokat, rájön, hogy valójában nincs igazi vége. Ez tisztán barlang, nem alagút, így valójában nincs út Jerikóba, kivéve egy kis patakot, amely az egyik végén a falból tör ki, Zedékiás könnyek néven. A legenda szerint sírt, amikor elmenekült, és ahol könnyei a földet verték, a patak kibuggyant a sziklából.

Ami a barlang újabb történelmét illeti, amikor Jeruzsálemet az Oszmán Birodalom uralta, a barlangot gyapjú tárolására használták, mert nem volt benne, és nem sok más célra használták. Ez idő alatt nyilvánvaló okokból “gyapjúbarlang és#8221 néven ismerték. 1540 -ben Szulejmán elrendelte a barlang lezárását, amikor Jeruzsálem falait újjáépítette, valószínűleg megakadályozva, hogy a betolakodók azt használják a város aláásására. Ott lezárták 1854 -ig, amikor egy amerikai orvos sétált a fiával és a kutyájával. Kutyája elkapta az illatot, és ásni kezdett, részben feltárva a barlangok bejáratát.

Azóta a szabadkőművesek körülbelül évente egyszer használják a kőbányát rituálékhoz, és az 1940 -es években kőbányákat bányásztak ki, hogy a szabadkőműves páholyok alapkövei legyenek szerte a világon. Az emberek időnként más -más elvárásokkal érkeznek a Grottába, néhány legenda szerint, amikor a római légió ostrom alá vette a várost, a templom papjai elrejtették az arany eszközöket és szerszámokat valahol a kőbánya mélyén. Az utóbbi években a kőbánya némi népszerűségre tett szert, mivel egy férfi azt állítja, hogy a bányában mélyen megtalálta a Szövetség Ládáját. Érvelése szerint közvetlenül a Krisztus keresztre feszítésének pontja alatt a vér mélyen a talajba ömlött, és isteni körkörös módon a bárkára szállt az alábbi bányákban. Állításait nem támasztotta alá semmilyen bizonyíték, és a barlangban esetenként megjelenő vöröses mészkő valószínűleg csak azt a hitét váltotta ki, hogy Krisztus vérét találta egy szent helyen.


Régészeti feltárás Sedékiás barlangjában

Jeruzsálem óvárosa alatt messze fekszik Sedékiás barlangja, egy hatalmas földalatti kőbánya, amelyet a jeruzsálemi templom építésében alkalmaztak. A több száz évre elfelejtett barlangot 1854 -ben James Barkley amerikai misszionárius fedezte fel újra, miközben elveszett kutyáját kereste.

2003 és 2006 között a Wyatt Archaeological Research egy nagyobb terület felmérésének részeként kiterjedt felszín alatti radar- és ellenállásvizsgálatokat végzett a barlangokban és azok környékén. Ezenkívül ásatásokat végeztek a barlang azon részén, amelyet egy ősi kerubfaragás jelölt, amelyet 1873-ban Charles Clermont-Ganneau francia régész fedezett fel. Ron Wyatt ezt a területet a barlang meghosszabbításaként írta le, egy átjárót, amely észak felé vezet Jeremiás barlangjához és a Kerti sírhoz.

Még odébb, Sidékiás barlangja alatt egy másik barlangréteg található, amelyet a turisták soha nem látnak, és amelyről nagyon kevesen tudnak. Több mint 15 évvel ezelőtt, spekulációk nélkül, a Wyatt Archaeological Research csendesen rámutatott a területre korlátozott számú ember számára. Az alsó barlang kapcsolatot teremthet a meglévő barlangok és az eredetileg északra távolabb eső barlangok között. A Jeruzsálem alatti rejtett folyosók legújabb felfedezései azt bizonyítják, hogy minden lehetséges. A legérdekesebb az alsó barlangrendszerben az a tény, hogy egy védőfalat fedeztek fel, amely a legújabb felmérések szerint közvetlenül Jeruzsálem magasodó északi falai alatt található. Honnan tudjuk, hogy ez egy védőfal? A falban nyílnyílások vannak, a falban egy nyílás, amely egy keskeny résből áll a fal külső részén, és egy nagyobb ék alakú nyílással rendelkezik a belsejében, hogy az íjászok védjék a várost. Kívülről csak egy keskeny rés látható, és belülről a fal túloldalán. A lényeg: az a fal, valamikor úgy tűnik, megvédte azt a területet attól, hogy Jeruzsálem óvárosán kívülről bejusson.

Korábbi ásatások:

A Kerti sír területén végzett kiterjedt ásatásaink 2007 -ben fejeződtek be. Azok a rendkívül sikeres ásatások az első századi Jeruzsálem olyan részeit tárták fel, amelyeket évezredek óta nem láttak. Mintegy harminc méter mélyen olyan tárgyakat találtak, amelyek Háránra és a káldeusok Urára vezethetők vissza, arra a területre, ahonnan Ábrahámot hívták ki. A legfontosabb, hogy dokumentálni tudtuk azt a tényt, hogy a Kerti sír közelében lévő terület valóban kert és#8211 mezőgazdasági központ volt – az első században.

Van még mit tanulni, és négy hosszú várakozási év után most jó az idő, sok okból. Most kaptunk engedélyt erőfeszítéseink folytatására. Szeptember folyamán a Wyatt Régészeti Kutatások az Izraeli Régészeti Hatósággal együttműködésben vizsgálatokat és ásatásokat végeznek Zedékiás barlangjának alsó szintjén. Szükségünk van a segítségedre.

Itt az idő:

Korábbi ásatásaink óta sokan közöltétek érdeklődésüket, hogy velünk együtt dolgozzanak Izraelben. Most egyedülálló lehetősége nyílik arra, hogy Jeruzsálem óvárosa alatt dolgozzon, Salamon király tényleges kőbányáiban. A múlthoz hasonlóan a Wyatt Archaeological Research pénzügyi támogatást és önkénteseket keres a munkához. A régészeti kutatások nemcsak fizikai munkát foglalnak magukban. Szükségünk van továbbá emberekre, akik segítenek a fotózásban és a videózásban, a munkavállalók szállításában, a belső biztonságban, a kerámia és műtárgyak tisztításában és katalogizálásában, a munkahelyi étkezések megszervezésében és sok más kapcsolódó feladatban. A korábbi ásatások során csapatunk tagjai 9 és 85 év közöttiek voltak. Mindenkinek van munka.

Szabadnapjainkon, és ha időnk engedi, tervezzük a Galilea környékének bejárását is: többek között Tiberias városát és a Galileai -tengert, a Boldogsághegyet és Kapernaumot és#8211 Hazort és#8211 Chorazim – A Golán -fennsík és a Jordán -folyó. Mivel munkánkat Jeruzsálemben végzik, rengeteg idő lesz az összes helyszín megtekintésére, beleértve a nyugati falat, a Via Dolorosa -t, az óvárosi piacteret, az olajfák hegyét, a kerti sírt, a rabbi alagútját, a régészeti parkot , és még sok más. A jeruzsálemi múzeumok közé tartozik az Izrael Múzeum, a Bibliaföldek Múzeuma, a Holokauszt Múzeum, a Rockefeller Múzeum és mások. Emellett dolgozóink egyedülálló kiváltsággal rendelkeznek, hogy ellátogathatnak az Izraeli Régészeti Hatóság laboratóriumaiba és azokba a központokba, ahol a tárgyakat gondosan dokumentálják és helyreállítják.

Mint mindig, a Holt -tengerhez való utazás időpontját is egyeztetjük. Qumranban meglátogatjuk azokat a helyeket, ahol a fiam, David és én radarvizsgálatokat végeztünk a History Channel dokumentumfilm részeként. Aztán Sodomába és Gomórába, ahol tűz és kénkő hamuvá változtatta a síkság városát. Míg egyesek több időt szeretnének tölteni a kénkő keresésével, mások a felvonóval felmehetnek Masada tetejére, Heródes király hegycsúcsához.

Szükségünk van a segítségedre. Egy ekkora projektnek nagy költségei vannak. A Wyatt Archaeological Research, mint nonprofit kutatószervezet, nagylelkű hozzájárulásától függ és nagyra értékeli. Csak az Ön támogatása révén válik valósággá a munka. Adólevonható járulékok tehetők a Wyatt Archaeological Research és a#8211 2502 Lynnville, Hwy címen. – Cornersville, TN 37047. Hitelkártyával történő hozzájárulás a Múzeum telefonszámon (931)293-4745 vagy a www.wyattmuseum.com címen tehető. Kövesse a Zedekiah's Cave project & #8211 2011.

Meghívjuk Önt, hogy csatlakozzon hozzánk ebben a történelmi és időszerű vállalásban. A régészet újra és újra bebizonyította, hogy a szentírások a történelem pontos feljegyzései. Imádkozzunk azért, hogy közös erőfeszítéseink révén izgalmas felfedezések történjenek, nagy dolgok valósuljanak meg, és ennek eredményeként az emberek felébredjenek és vonzódjanak Teremtőnkhöz.

Ezúton is köszönjük folyamatos érdeklődését és támogatását a bibliai régészet területén tett erőfeszítéseinkhez. Őszintén értékelem a megfontolását.

Your friend and fellow servant,
Richard Rives

“Prove all things hold fast that which is good.” 1 Thessalonians 5:21


Zedekiah's Cave - The Secret Cave of Jerusalem

Some of the most fascinating archeological discoveries in the Land of Israel were the result of fortuitous circumstances. In 1854, Dr. James Turner Barclay (1807-1874), a distinguished American Biblical scholar working in Jerusalem was taking a walk outside the Old City walls with his son and his dog.

The three of them were enjoying a sunny winter day, when suddenly the dog vanished. Dr. Barclay called to the animal, whistling in a manner it would recognize. There was no response the dog was nowhere to be found. His son continued searching for his beloved pet at the foot of the rocky cliffs, on which the Old City wall is built. Suddenly, in the midst of the drainage at the foot of the wall, the boy came upon a deep cistern created by the flow of water from recent rainfall. Peering inside, he was surprised to hear the sound of barking emanating from the depths of the earth. Music at the Tzidkiyau cave during Hamshushalaim Festival

DISCOVERING JERUSALEM'S LARGEST CAVE

Gazing into the sewage, Dr. Barclay spied a huge dark cavern. The dog was lifted out and all three returned home.

Thus, Dr. Barclay's adventurous dog is credited with rediscovering one of Jerusalem's most fascinating and ancient sites: the largest artificial cave ever to be uncovered in Israel.

The next day, dressed as Arabs and carrying implements they had prepared beforehand, Dr. Barclay and two companions headed for the Arab cemetery overlooking the mouth of the cave, across from the Damascus Gate. There, they waited until the city gates were bolted shut at nightfall. Once the Damascus gate was firmly closed, they made their way to the opening they had discovered the previous day.

They slipped inside and, after slogging through the mud and alluvial soil created by the rain water, they found themselves in an enormous cavern. They began to survey the length and breadth of the cave, even taking initial measurements. Having spent the entire night there inspecting its winding passageways, the three explorers returned home the following morning.

Dr. Barclay announced his amazing discovery to the scientific world and to jerusalem scholars, thereby transforming Zedekiah's Cave into a veritable lodestone for hikers and researchers. Zedekiah's Cave - King Solomon's Quarries

Even though more than 150 years have elapsed since its discovery, and despite the numerous studies conducted there, much of the cave's history still remains shrouded in mystery. On one point, however, there is unanimity: the artificial man-made cave provided Jerusalem's builders an excellent quarry for the stones used in the construction of the city's major public edifices. As a matter of fact, it was non-stop quarrying over the years that produced the cave's present gigantic proportions.

Appearance and Dimensions

The mouth of the cave is situated on a rocky cliff that serves at the foundation for the Old City wall. Upon entering, we step on chips of cut stone, while many landfills make it impossible to sense the cave's full height.

We go down in a southerly direction – beneath the Old City itself – along a rebuilt path which runs past the landslides and leads to the quarry site. On the way, we can distinguish what appear to be openings to the left and right of the walkway. Actually, they are not openings at all, but rather rock pillars, left by the quarries to shore up the ceiling, thereby easing the strain to prevent cracks and eventual collapse.

The cave's maximum length is about 230 meters – beneath the Moslem Quarter. Its maximum width exceeds 100 meters. Its entire net area comprises 9,000 square meters. Its average height is that of a 4 – story building – about 15 meters. Its full height can be seen at the far southern sections of the cave. The rock ceiling above the cave – between the interior height of the cave up to the rock face upon which the foundations of the Old City structures are built – is about 10 meters thick.

Anyone strolling through the alleyways of the Old City, between the Sisters of Zion Convent and the Herod's Gate, cannot avoid, when walking along certain streets, treading on sections of this huge cave.

THE MOST IMPORTANT QUARRY CAVE OF ANCIENT JERUSALEM

Evident signs of stone quarrying can be discerned along the cave's sides and ceiling. Three factors caused the first quarries to turn it into a quarry cave. Firstly, the cave provided protection from the sun's scorching rays in summer and from rainstorms in winter, thus enabling them to work continuously under good conditions during most of the daylight hours throughout the year.

Another equally important factor was the nature of the stones quarried. Jerusalem's Arab builders were acquainted with several types of building stone. The best was known as "Melekeh" (meaning "royal") and, as befitting its name, it was used in the construction of royal edifices. It is a thick, though soft, limestone, easily quarried. The great advantage of this stone lies in being able to quarry large blocks of it, thus obtaining stones of the desired size.

When first quarried, Melekeh stone looks glistening white. Its exposure to the sun turns it grayish in color, similar to Italian marble, and creates an undue hardness in the stone.
Thus, a structure made of Melekeh stone becomes harder with the passage of time. Many Jerusalem monuments have been constructed using this limestone. The most outstanding site built of this stone, transported from distant quarries, is the area of the Temple Mount.
The importance of Zedekiah's Cave lies in the fact that the major quarry layers consist of Melekeh stone.

The third reason for the Zedekiah Cave quarry is its proximity to the construction sites in the city, yielding significant savings in the cost of transporting the building materials.

All of these factors made Zedekiah's Cave the most important of Jerusalem's ancient quarries.

WHEN WAS THE CAVE USED? REALITY AND FANTASY

King Solomon's Quarries

Ever since scholars discovered this to be an artificial cave, whose purpose and creation were related to quarry works, the nagging question has been: Who were the first miners to extract building stones from this quarry? Were they King Solomon's builders? The Bible recounts: Zedekiah's Cave - jerusalem's Largets Cave

These verses have intrigued scholars, who have suggested that the proximity of the Temple Mount, namely Mount Moriah, and the Ophel (the area connecting the Temple Mount and David's City) to the site of Zedekiah's Cave is what prompted King Solomon to utilize the easily available quarry strata to produce the stones necessary for his building projects.

These scholars publicized the cave under the name by which it is known today – King Solomon's Quarries. At the time, a British Survey Foundation mission visited Jerusalem it was headed by one of its senior researchers, Sir Charles Warren, a member of the Order of Freemasons, which considered King Solomon, the greatest builder of the Biblical period, to be its person. Warren adopted the idea that the Freemasons hold their Jerusalem meetings in the long-discovered Zedekiah's Cave.

The Flight of the Last King – Zedekiah's Cave

The Jews of pre-state Jerusalem held to a different claim regarding the cave – one that has accorded it the Hebrew name it bears today: Zedekiah's Cave. This version relates to the flight of the last of the Judean king from jerusalem, as it lay besieged by the Chaldeans, and his capture at their hands in the plains of Jericho. The Prophet Jeremiah recounts:

"Then [the wall of] the city was breached. All the soldiers fled they left the city by night through the gate between the double walls, which is near the king's garden – the Chaldeans were all around the city - and they set out for the Arabah. But the Chakdean troops pursued the king, and they overtook Zedekiah in the plains of Jericho, as his entire force left him and scattered." (Jeremiah, 52:7-8)

Rashi added another aspect of this tale in his commentary to these verses:

"And a cave extends from the house of Zedekiah to the plains of Jericho, and he fled through the cave, and the Blessed One Be He summoned a hart, which went on the roof of the cave outside the city. The Chaldeans pursued the hart and when it reached the cave opening in the plains of Jericho, Zedekiah came out, and they saw him and captured him."

Zedekiah's Cave is, therefore, the cave's popular name and no amount of persuasion by scholars regarding the truth behind the legends has dissuaded people from using that name. Thus, many other folk tales concerning the cave abound. For example, water seeping through the cave's rock ceiling and draining into a small pool at its southern extremity has earned the sobriquet: Zedekiah's Tears, because of the tears shed by that monarch upon seeing his children executed. The Water Tunnel in the Zedekiah's Cave

The possibility that this is an extremely ancient cave, dating from the First Temple period, still requires more substantial evidence than presently available. More likely, the cave began to be utilized as a large quarry cave sometime during the Second Temple period, possibly in connection with the huge construction works undertaken by King Herod in Jerusalem.

Following Herod's tremendous construction period, the builders of Jerusalem continued to avail themselves of the quarry, producing quality stones for their construction sites.
The cave ceased being utilized when it was blocked by construction and its location became unknown. At what point this occurred is also unclear. Scholars surmise that the cave was blockaded during the period Suleiman the Magnificent built Jerusalem's city walls (1535-1538) because the builders feared that the enemy would be able to gain entrance to the cave and dig tunnels into the heart of the city. However, this date, too, is uncertain.

The last known documented use of the cave as a stone quarry is connected with the construction of the clock tower above Jaffa Gate. This took place in the early 20th century when the Turks built several clock towers throughout Israel. As previously mentioned, one such tower was built over the main entrance to the city, namely Jaffa Gate, in 1908.

This tower was removed by the British Mandate authorities during the 1920's. The stones of the clock tower were quarried in Zedekiah's Cave, this being, in fact, the last time we learn of the cave's use as a quarry, after Barclay rediscovered it in the 19th century.

PREPARING THE CAVE FOR TOURISM

Apparently, during the construction of Jerusalem and the renovation of its city walls by Ottoman sultan, Suleiman the Magnificent, during 1535-1538, Zedekiah's Cave was blockaded with stones, so that it would not be a weak link in the city's fortifications. It remained sealed until its rediscovery in the winter of 1854.

The Entrance to the Tzidkiyahu Cave

Thereafter, the cave became a popular tourist site. Entering the vast, dark and mysterious cave took courage and resourcefulness. It presented a challenge to Jerusalem's daredevils. Not many years after its discovery, the authorities forbade people to enter the cave, to prevent its being used as a hideout by enemies of the Ottoman Empire.

The cave was reopened to the public only during the British Mandate (1920-1948). During World War II, a concrete wall was erected at the front, inside which a colonnaded passageway was installed, so that it could serve as a shelter should the Germans and Italians bombard Jerusalem. Under Jordanian rule, the cave was again closed to the public.

After the Six Day War (1967), the Jerusalem Municipality's Tourism Department decided to prepare the cave for visits by the public: electric lighting was installed and walkways within the cave were improved somewhat. However, the humidity inside the cave made it impossible to operate electric lines, and the paths were unfit for large groups of tourists.

In 1985, the East Jerusalem Development Company with the help of the Jerusalem Foundation assumed responsibility for the cave's preparation and maintenance as a tourist site. A tour of the cave was well planned out and paths were constructed over the mounds of sewage and supported by wooden pediments.

Non-glare indirect lighting and moisture-resistant cables were installed. These innovations have made it easy and comfortable for tourists to enjoy the cave's beauty and distinctivness.


Sedékiás barlangja

Zedekiah&rsquos Cave, or Solomon&rsquos Quarries, is a vast cave that runs under the Old City of Jerusalem.

This cave is said to be where King Zedekiah the escape from the Chaldeans and were King Solomon got the Jerusalem stone to construction of the First Temple.

Deep inside the cave, there is a barely flowing spring. Legend has it that its waters are the tears shed by King Zedekiah as Jerusalem fell to the Babylonians in 586 BCE.

Once the largest quarry in ancient Jerusalem, the cave runs under the Jewish Quarter and Muslim Quarters of the Old City, stretching from Jeremiah&rsquos Grotto to the walls of the Old City.

Only the mouth of Zedekiah&rsquos Cave is a natural phenomenon. The interior of the cavern was carved over a period of several thousand years.

The midrash Numbers Rabbah mentions the cave: &ldquoOne who observed the Sabbath in a cave, even though it be like the cave of Zedekiah, which was eighteen miles long, may walk through the whole of it&hellip&rdquo.

Herod used the main quarry at Zedekiah&rsquos Cave for building blocks in the renovation of the Temple and its retaining walls, including the Western Wall.

While Suleiman the Magnificent used it to build present walls around the Old City, also mined the quarry.

The cave has been a popular tourist destination since it&rsquos rediscovery in 1854.

Nowadays, it used as used as a venue for boutique performances and considered an &ldquounusual performing spot&rdquo by most of the artists thanks to the experience it provides with its exceptional acoustics.

The line-up of the shows is available on the official Facebook page.

The staff of Zedekiah&rsquos Cave offers a guided tour in the cave and the secret tunnel.

Also, the cave also serves as a site for events with various sitting options. Up to 500 people can be hosted here during any time of day and night and allows catering services.


Nézd meg a videót: A Gihon forrás Jeruzsálemben magyar szinkronnal